neděle 26. července 2020

Sobotní podvečer

Z náměstí k nám na zahradu
doléhalo pouťové veselí
a já v sobotní podvečer
dala návrh.
Co kdybychom si udělali nenáročný pidivýlet ?
Kam?
Třeba k Janské kapli. Tam jsi přece nebyl.
Kupodivu návrh padl na úrodnou půdu.
A tak jsme zajeli (autem) nad serpetiny,
které se svažují do Trutova.
Potom už pěšky lesem ,,po stopách války 1866"
k Janské kapli a vojenskému hřbitovu. 




Je možné prohlédnout si vnitřek kaple,
vstupné dobrovolné.
Je však zákaz focení.
Je ale jasné,že jsou tam dobové vojenské exponáty.

Toto místo je i vojenským hřbitovem.
Když kolem náhrobků člověk prochází,
uvědomuje si, že je to jenom zlomek
počtu padlých v této prusko-rakouské válce.







Pro nás je to už jen kus historie.

My si za cíl vybrali pouze toto místo.
Lesopark je však rozsáhlý a procházka v něm,
určitě nezklame.


Na závěr tedy pohled od kaple s kopce dolů k Trutnovu.
Trochu pohádkový pohled.
Evangelický kostel - nyní Koncertní síň Bohuslava Martinů 


Přeji vám příjemný poslední červencový týden.
O víkendu už nakročíme do srpna.

Hanka

Díky moc za vaše nakouknutí sem ke mně.

9 komentářů:

  1. Hani,pěkný výlet jste si udělali.Mám ráda taková místa.Kaple mě trochu připomíná kapli na hoře Tábor.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, hezký výlet a poznali jste i kousek historie.
    Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Haničko, děkuji za seznámení s mě neznámým místem. Rozhodně stojí za návštěvu.
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, moc pěkná reportáž z výletu. Tam jsem nikdy nebyla. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  5. Já si, Hanko, na těchto místech vždy říkám, jak zbytečné byly ty promarněné životy, pro slávu a bohatství jiných!Zrovna nedávno jsem byla na podobném místě u zámku v Náchodě.
    O tomto místě vím jen z tabule na okraji Trutnova, když jezdíme k Adršpachu.
    Zdravím Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Hanko,vyjeli jste si na krásná místa s kusem historie.

    OdpovědětVymazat
  7. Opravdu pohádkový pohled a nádherné prostředí.
    Při té příležitosti si říkám, ještěže mi ženské, až na nějaké výjimky, nejsme na ty zbraně a války. Vesměs to bývají mužské libůstky.
    Přeji vám krásné letní dny, plné slunce, pohody a výletů-

    OdpovědětVymazat
  8. Tenhle výlet by hodně bavil kluky. Ale i ta krajina a kaple je přívětivá, tak by i jejich doprovod zvládl .-)

    OdpovědětVymazat

Jen tak něco

  Teplé dny se změnily ve studené. Snad už víkend bude zase teplejší - říkají to meteorologové :-)- Ty hezké dny jsem využila k malým výletů...