sobota 19. prosince 2020

Ještě několik dní

Ještě několik dní a Vánoce jsou tady.
Ach, kdyby byly bílé. O takových sním.

 Tento týden nám začal trochu smutně.
Kocoura Pepu od syna poslal v pondělí
veterinář do kočičího nebe.
Nedalo se jinak. Chytil těžký zápal plic a jeho
už starý organismus to neunesl.
15 a půl roků si na světě pobyl. Na kočičí věk, myslím,
tak akorát.

Řekne se - je to jen kočka, ale byli jsme na něj zvyklí.
Především syn. Po rozvodu, kdy zůstal sám, mu zvířecí dvojice
kocour Pepa a fena Bára pomáhali denní samotu zvládnout.


Abych se trochu nadýchla adventní atmosféry
nalákala jsem muže, abychom se jeli podívat
do dvou nedalekých měst na jejich venkovní betlémy.

Česká Skalice


Červený Kostelec


V podstatě to bylo jenom na skok.
Žádné kontakty, jen my dva.

Ale stačilo mi to.

Na náměstí máme ten náš malinkatý stromeček,
o kterém jsem tady psala, ale my máme ve městě ozdobený i velký.
A ten vypadá moc dobře.


Zítra už máme poslední adventní neděli.
Uteklo to.
Mějte ji pohodovou, takovou už předvánoční.
Mějte pěkný celý tento víkend.

Hanka


Ze srdce vám děkuji za vaše zastavení
tady u mně. 



21 komentářů:

  1. Hani, to mne mrzí, že vám odešel kočičí kamarád.
    Výlet, i když krátký, byl povzbudivý a jsem ráda, žes nám ho tu ukázala, Českou Skalici znám a Červený Kostelec ještě na mne čeká. Opatruj se.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Haničko. Kocoura je mi moc líto. Chápu zcela , že se vám po něm stýská. Je to jako člen rodiny. stejně jsem to prožívala, když mi uhynul nějaký papoušek a a když ranila mrtvice toho posledního amazoňana modročelého jménem Charlie, tak od té doby už doma manžel mi nechtěl povolit nic živého. Tak že mám ptáčky za oknem a tam nevidím jejich konec. Stromeček máte krásný i betlém je nádherný. U nás letos žádný není. Možná jen vystavený v kostele sv. Vavřince, ale teď se zase všechno zavírá kvůli covidu, tak že se ani na něj podívat nemůžeme. přeji Ti příjemné a klidné dna a pohodové svátky. Já už asi do Vánoc na počítač moc chodit nebudu, tak že přeji krásné Vánoce celé rodině..

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, je mi líto, že vám odešel kocourek.
    I malý výlet se počítá a hned je lepší nálada. Přeji Ti krásnou adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
  4. Každá ztráta, ať člověčí nebo zvířecí, je smutná, přeji, ať to brzy přebolí.
    Krásné a pohodové dny předvánoční.

    OdpovědětVymazat
  5. Odchod domácího mazlíčka je vždy smutný, také jsme si to už několikrát prožili. Přeji hezké a klidné předvánoční dny ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Hani,to je smutný začátek příspěvku přijít o kocourka.Neumím si to ani představit,že bych přišla o Modřinku.Bude ji teprve deset let příští rok a tak spolu ještě nějaké krásné roky zažijeme.Tak ať to dlouho nebolí,ale vím,že když jsme přišli postupně o pejsky nemohla jsem zapomenout.
    Máte krásný betlém i věnec a perníčky.
    Měj hezkou poslední adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
  7. Hani, odchod domácího mazlíčka je těžký, vždyť je to člen rodiny, takže chápu váš smutek.
    Máte u vás krásné Betlémy, já letos ještě žádný neviděla. A věnec ze šišek i perníčky jsou krásné.
    Přeji pohodový víkend. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Je mi lito toho kičičího nebe, ale je mu tam líp.

    OdpovědětVymazat
  9. Jo, jo....znám tohle moc dobře. Šest kočiček a pět pejsků jsme takhle vyprovodili za Duhový most. A stejně to je pokaždé moc, moc bolavé....

    OdpovědětVymazat
  10. Fukčarinka- taky jsme se byli podívat při cestě k lékaři na náměstí, stromeček i betlem na svém místě. Tak Vánoce budou co nevidět.��

    OdpovědětVymazat
  11. Hani, není to jen kočka, je to nebo byl rodinný parťák a smutek zůstane dlouho. Aspoň já to tak mám. Krásné betlémy. Měj pohodovou čtvrtou adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
  12. Haničko, naprosto váš smutek chápu. Loučení s chlupatým parťákem je velmi těžké!
    Děkuji za procházku po setmělé Skalici a přeji krásnou adventní neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Hani,to je mi líto. Škoda, že je kočičí život tak krátký. Ale zůstane ti v srdci i nadále.
    Přeji poklidnou adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
  14. Hanko, to je smutné čtení. Kocourek je krásný. Žil v lásce a dělal společnost, když bylo nejhůř. Ale než se trápit, je lepší mu dopřát klidu. Dobře jste udělali, že jste se jeli podívat na betlémy. jsou pěkné a takový výlet trochu povzbudí vánočně. Hezké svátky.

    OdpovědětVymazat
  15. Hani, přesně tak zbarveného kocourka jsme kdysi měli, jmenoval se Oříšek, ztratil se nám na Silvestra, už je to hodně let. Ten váš se dožil pěkného věku a už se někde prohání s našim Míšou.Bude synovi chybět, ale opuštěných kočiček je dost, tak si zase nějakou obstará, která mu bude dělat společnost. Klidný den Hani :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Milá Hanko, ani nevíš, jak Ti rozumím - i náš kočičí miláček právě bojuje se zápalem plic a modlím se, aby to dobře dopadlo. Ten vztah člověk-zvíře je silný, a když se něco stane, člověk si uvědomí, jak moc. Tak držím palce, ať se smutek brzy rozplyne a zůstane jen milá vzpomínka. Přeji vám krásné Vánoce a do nového roku hlavně zdraví. Pro všechny.
    Katka

    OdpovědětVymazat
  17. Koukám, že ten letošní rok se s nikým nemazlí. :( Je mi to moc líto. Náš Baronek teď bojuje také. Nevíme přesně, zda měl mrtvici, nebo má zánět žvýkacího svalu. Ono to zpočátku může být podobné... takže léčíme a modlíme se, aby léky zabraly. Betlémy jsou krásné, my se s dětmi procházíme rádi po našem městečku. Velešín má letos reklamu jako "město plné betlémů: :) Jsou ve všech výlohách a oknech.
    Přeji poklidný zbytek adventu a krásné Vánoce. Sabi

    OdpovědětVymazat
  18. Všechna ta místa kde jsou Betlémy, jsou nedaleko od nás, ale já jsem letos nikde nebyl, ani v Broumovském klášteře, kde bývá betlém vystaven. Vánoce splněných snů, pohodu svátečních dnů, vše nej do nového roku, štěstí na každém kroku.

    OdpovědětVymazat
  19. Moc hezká vánoční atmosféra. Škoda, že ten sníh chybí, vypadá to tak smutně, ale budeme si asi muset ještě pár let počkat a vyzdobit si byt Ladovými obrázky. Za mých dětských let ten sníh opravdu byl. Ale hlavně, aby bylo zdraví a nic nás nebolelo. Vše nej o Vánocích i v novém roce přeje Otavínka

    OdpovědětVymazat
  20. To je smutné. Krásné betlémy i vánoční výzdoba.

    OdpovědětVymazat
  21. Hani koucourka je mi moc líto, taky máme doma dva a zatím si tohle nedovedu představit a tyhle černé s bílou náprsenkou miluji. Jinak chválím stromeček, moc pěkný a držím palce ať se brzy vidíte s vnučku, která je daleko od vás;-) švagrová už se rok a půl nedostala domů z Jižní Afriky, tak snad v létě se uvidíme a přiletí.

    OdpovědětVymazat

Jen tak něco

  Teplé dny se změnily ve studené. Snad už víkend bude zase teplejší - říkají to meteorologové :-)- Ty hezké dny jsem využila k malým výletů...