úterý 5. ledna 2021

Na tři krále

 Na Tři krále o krok dále.
My ale doma říkali. Na Nový rok o slepičí krok,
na Tři krále o hodinu dále.
Na Hromnice o dvě více.
Takže teď si člověče vyber !

Ale ono je to jedno !

Hlavně, že se nám den prodlužuje,
že už nebudeme stále utopení ve tmě :-).


Na Tři krále jsme doma odstrojovali stromeček
a já to přenesla i do své domácnosti.
Ne, že bych přesně datum dodržovala,
ale tak nějak jak to týden přináší.
Takže letos to bude o tři dny déle.
Dám se do toho v sobotu
a uklidím už i vánoční zdobení.
Jen svícen a tu trochu parády na oknech ještě nechám.


Počasí u nás není nijak hezké.
Je více šedivých dní, nežli těch, které mne lákají ven.
Na Nový rok byl ale den vskutku pěkný,
slunce se na nás smálo a tak jsem se prošla jen tak městem.

Přes náměstí, kde je kostel, radnice.
Za radnicí kousíček stojí jedna ze základních škol
a hned naproti je parčík, kde stojí budova divadla.


Kousek podle řeky.


I holé stromy mají svoje kouzlo.

Skrze jejich pokroucené větve ledacos člověk zahlédne.

Vpravo Základní umělecká škola vykukuje.


Určitě je toho víc, co bych sem mohla vložit.
Ale pro dnešek stačí.

Mějte klidné dny, hlavně ve zdraví !

Opatrujte se !

Hanka


Tímto téměř novoročním poupětem vám všem
moc děkuji za všechny vaše komentáře, které
mi pod moje příspěvky píšete.

Když jsem začala blog psát, ani jsem si nemyslela, že tomu

tak bude.



 

18 komentářů:

  1. Ani u nás není hezky, prší a zase prší, ale stejně chodím alespoň na procházky po městě. Doma už mě to fakt moc nebaví ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné lednové dny Hani. My jsme to říkali malinko jinak. Na Nový rok o slepičí krok, na Tři krále o skok dále, na Hromnice, o hodinu více. krásné fotky jsi přidala. U vás je moc hezky. U nás na severu je už třetí den hustá mlha a teď i namrzá, tak že ráno to bude pořádná ledovka. Ještě tu místy leží sníh, ale rychle odtává. Přeji Ti příjemné a pohodové dny hlavně ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, nejsem odborník, ale podle mne je na Hromnice o hodinu více a den se prodlužuje o něco víc než minutu za den? nTvé fotky s emi líbí, taky ráda fotím a hlavně koukám přes holé větve. Najendou je toho tolik k vidění, pokud tedy neprší a není mlha.
    Zdravím tě moc. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Ta růžička je krásná. My doma říkali Na Tři krále o krok dále

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, dnes jsem se vrátila po dvou dnech z porady a stromeček se už strašně sype. Budu ráda, když vydrží do pátku a pak ho odstrojím. A to jsem ho chtěla mít ještě o týden déle. :o) Ale dekorace si pár dní ještě ponechám a budu odstrojovat postupně. Pak se už těším na tulipány do vázy. :o)
    U nás taky prší a je šedivo.
    Přeji hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
  6. Kdo ví, jak to bude, když se zruší letní a zimní čas, jestli v té tmě nebudeme přeci jen utopení. U nás se odstrojovat nebude, manžel nemůže na záda, tak uvidíme, třeba nám stromek vydrží až do konce ledna, jako posledně :D.

    OdpovědětVymazat
  7. Haničko, u nás zatím vládne vánoční výzdoba, ale už taky uvažuji o změně. Stromeček je zatím OK, ještě si ho pár večerů užiju :o)
    Doufám, že se počasí trochu umoudří, hezky opravdu není.
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Já uklidím jen výzdobu. Stromeček ještě zůstane.
    Přeji krásný večer.

    OdpovědětVymazat
  9. Dnes jsem uklidila vánoční vesničku, ale jen z toho důvodu, že jsem ji měla na verandě a potřebuji prostor na tvoření. Zítra jdu na testy a podle výsledku rozhodnu i o délce stromečku:-). Krásné a klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Dnes u nás sněžilo a já byla ráda i za ten sníh,byla změněna,přestal být docela smog. Odstrjovat budu zřejmě také přes víkend.��Hani,měj pohodové dny.��

    OdpovědětVymazat
  11. Také dodržuji odstrojení stromečku na Tři krále, letos obzvláště drží krásně jehličí stále na větvičkách, tak to prodloužíme do soboty.
    Počasí je u nás také častěji pošmourné, dnes pocukrováno vločkami.
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  12. Jelikož stromek nemíváme, není co odstrojovat, ale jen uklidit pár dekorací doma, ale světýlka ještě nechám nějaký čas.

    OdpovědětVymazat
  13. Stromeček necháme ještě do víkendu svítit i moje domečky. Mám dojem, že ten vánoční čas si nikdy pořádně neužijeme. A večer je tak príma, venku prší a je chladno a doma je příjemně teplíčko. A navíc - na Tři krále má náš Bertík narozeniny, letos už 13.

    OdpovědětVymazat
  14. Také dnes uklízím vánoční výzdobu,ale svítit budu až do března.Mám ráda světla svíček a do těchto ponurých dní se hodí.Stromeček odstrojuje manžel,má na to svůj řád.Už máme na ně kontejner přistavený v sídlišti,tak snad to nepropásne.
    Jednu chvíli to u nás vypadalo,že bude sněžit,spadlo pár vloček,trochu se vyjasnilo a tak jsem manželovi navrhla vyjet za město,že bych si udělala pár fotek.To už nebylo počasí nic moc.Ale venku bylo přesto příjemně,vůbec není zima.
    Hani,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  15. Hani, my máme malý, umělý stromeček, tak se s ním budu ještě pár dnů těšit.
    Dnes u nás celý den sněžilo, vylákalo to děti ven a bobovaly u nás za domem.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  16. Hani, ani u nás není pěkně a dnes napadlo trochu sněhu. Tedy sněhu, spíš je pocukrováno. Se stromečkem máme stejnou tradici. I když nám každý rok krásně drží a neopadává, takže by mohl vydržet déle, ale tradici neporušujeme. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  17. Hani u nás počasí taky nic moc, žádný sníh, jenom déšť a kouř. My míváme stromeček až do Hromnic, vyzdobu uklízím, jak mě přestane bavit, zatím ji mám. Měj se hezky :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Hani, mám to podobně jako ty. Pomalu výzdobu uklízím a vyjde to tak do konce týdne. Není kam spěchat a tak podle nálady. Hezké město máte a poklidné dny přeji.

    OdpovědětVymazat

Letem světem

  Trošičku jsem tvořila....   Posledního dubna jsem u dveří pověsila dávno vytvořenou dámu... Něco přečetla... Konečně jsem se známou trasou...