pondělí 31. ledna 2022

Únor bílý, pole sílí

První měsíc letošního roku máme za sebou.
Poslední dny nebyly moc barevné, spíš šedivé,
na nějaké dlouhé špacírování jsem moc chuť neměla.

Ale přemluvila jsem se a prošla jsem se částí trasy,
kterou jezdím na kole.

Kousek za blízkou obec Havlovice n.Ú.
k tzv. Šiškovně.

Je to známý název pro chalupu, která dříve patřila náchodské vrchnosti. Využívali ji lesní dělníci a sloužila i k sušení šišek, ze kterých se získávala semínka stromů. Pozdější majitelka paní Semeráková zde provozovala v polovině 20. století občerstvení pro výletníky, kteří putovali do Ratibořic. Vyhlášené byly především její domácí syrečky. Rád zde pobýval i známý český herec Jindřich Plachta, který nazýval paní Semerákovou kněžnou ze Šiškovny.



No a potom zase zpátky.


Uháčkovala jsem micinu pro kamarádku mé kamarádky.


Živou micinu jsem vyfotila během naší hlídací služby u syna.
Hlídání se týká především psí holky Moli, 
ale když tam ten kocour je,
tak mu taky přízeň věnuji.


Na dveře jsem udělala neutrální věnec do doby,
než vyrobím a pověsím věnec jarní.



Ták a už jsem vyčerpala vše, co bych sem mohla dát.
Dny mi teď plynou tak nějak na stejno.
Ale je fakt, že s nudou se nekamarádím :-).

Přeji vám klidný už únorový týden.
Mějte se fajn !
Hanka
Jsem moc ráda za vaše návštěvy tady u mne.
 

15 komentářů:

  1. Pěkná procházka. Háčkovaná micinka je kouzelná. A pro živé kočičky mám slabost. Chválím i věnec. Jdi moc šikovná.

    OdpovědětVymazat
  2. Hani měla jsi krásnou procházku. U nás je už přes týden pořád jen zataženo a buď prší nebo mrholí. Dnes sněží...Háčkovaná Micina je opravdu nádherná. Líbí se mi moc a jsi moc šikovná. Klobouk dolů. Přeji ti krásný vstup do nového měsíce a budeme se společně těšit na blížící se jaro.

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, hezká procházka. Chaloupka se mi moc líbí. Vzpomněla jsem si jak jsem jako malá s rodiči jezdila do lesa na šišky. Ty se pak sušily na dvoře, daly do pytlů a do sklepa. Krásně se s nimi zatápělo .
    Kočička se Ti povedla, taky bych nějakou chtěla uháčkovat vnučce. Kočičky miluje, ať ty živé nebo plyšové. Tak by třeba uvítala i háčkovanou.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Hanko, pestře žiješ, procházka v zasněžené krajině? - člověk sice vymrzne, ale ten návrat do tepla domova! A háčkovaná míca, jen mňoukat. Jistě udělá radost.
    Líbí se ti ten věnec ze šišek, pozdrav pro paní kněžnu ze Šiškovny?
    Přeji hezký únor. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Hani,taky nudu neznám.Pořád něco vymýšlím.Háčkovala jsem pro vnučku polštářky do pokojíku,ale nevím,zda bych dokázala takovou krásnou micinu,jako ty.Jak píšeš o kole,tak se nemohu dočkat až na něm vyrazím.Přitom kamarádka a sestra jezdí pořád.Nemají auto,jsou na vesnici a na nákupy do města jedině na kole.
    Věnec máš krásný.Já si udělám až na jaro.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  6. Haničko, procházka s krásným povídáním! Chaloupka jako z pohádky.
    Moc se mi líbí tvůj šiškový věnec a micka - živá i ta háčkovaná!
    Měj pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Hani, pěkná procházka. U nás je šedivo nahoře i dole. Prší, sníh nikde. Věnec i Micina je krásná, povedené. A líbí se mi i živá. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Jedna kočka, jako živá, druhá pěkně urobená😁

    OdpovědětVymazat
  9. Krásna prechádzka :) Taká pohoda dýcha z fotiek ... Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
  10. Hani, hezká procházka s Tebou. Háčkovaná číča je moc roztomilá, ta se Ti povedla ! To muselo být radosti... Moc Tě zdravím. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné lednové ohlédnutí.
    Měj se fajn i v únoru)))

    OdpovědětVymazat
  12. Ten věnec na dveřích je moc hezký

    OdpovědětVymazat
  13. U Šiškovny se mi líbí, takové chaloupky mám ráda. A kočičky jsou miloučké, obě.
    Hani, měj krásné únorové dny. D.

    OdpovědětVymazat
  14. Ta Šiškovna je nádherná a kočičáci také.

    OdpovědětVymazat
  15. Hani, pěkná chaloupka s historií. Věnec na dveře se ti povedl.

    OdpovědětVymazat

Malá doložka k poslednímu mému příspěvku

  Malá doložka k příspěvku o knize naší vnučky Hanky.                        Mám ji pro dvě z vás, pokud by vás zajímalo si ji přečíst. Stač...