pátek 11. února 2022

Nebe se vyjasnilo

 Ano, včera tj. ve čtvrtek se u nás dopoledne
objevila na nebi modrá barva.
Řekla jsem si: bude hezký den, pojedeme ven :-).

Manžel kupodivu souhlasil.
Takže kam !
Prý ale nikam daleko.

Tak třeba do Ratibořic.
 Je sice pravda, že tam to známe
jako svoje boty, ale proč ne. Jen mi bylo líto, že sníh zmizel
a já jsem v bílém hávu toto místo viděla snad jen jednou.

Docela nás překvapilo, že jsme nebyli jediní,
kdo se rozhodl projít cestou od mlýna ke splavu.

Na parkovišti jsme nezaparkovali jenom my.

Cestou k ratibořickému sousoší je vidět budova hereckého muzea.



První herecké muzeum v Čechách. Za celým projektem stojí od nápadu po realizaci režisér Tomáš Magnusek, kterému se podařilo zpřístupnit muzeum v květnu 2017.

Objekt muzea nese název Herecký dům Viktorka a stal se novou turistickou zajímavostí nejen v Ratibořicích, ale minimálně v celé České republice. Návštěvníkům je k dispozici muzeum, restaurace, víceúčelový sál, pokoje hotelového typu a zázemí pro hosty

Tolikrát jsem téměř kolem na kole jela
a ještě jsem se tam podívat nebyla.


Ale u sousoší jsem byla nesčíslněkrát.
Odhalení tohoto pomníku bylo 9.července 1922.
Tvůrcem pomníku je Otto Gutfreund.



Cesta ke splavu nebyla úplně ta nejlepší a tak jsem si od manžela
sem tam vyslechla jeho povzdechy, co jsem to vymyslela. 

Ale ke splavu jsme došli.




Nakoukla jsem oknem do světničky na Starém Bělidle a zkusila fotit.
Ani jsem nečekala, že na fotce budu také :-)))).


Potom fotka Viktorčina splavu
a cesta zpátky k autu. K zámku už jsme nešli.
 Stejně jsou z těch míst lepší fotky
v létě.




Nebe během naší procházky zase měnilo barvu do šeda
a den se podobal v hodinách odpoledních dnům předchozím.
Ale zima nebyla, byli jsme na vzduchu, takže OK.

Dnes je opět šedivo, chvíli proletoval i mokrý sníh.
Ale těšit na jaro se přeci mohu, že.
A  tak i když jsem si zakázala nákup okrasných drobností,
neuposlechla jsem sama sebe.
Však toho není moc.......
Když on ten zajíc........
😊


Mějte se hezky, přeji vám pohodový víkend
a klidný bezproblémový příští týden.

Moc mne těší vaše přízeň.
Hanka
 

 

17 komentářů:

  1. Hanko, tak to jste měli na počasí štěstí. Sluníčko vykoukne jenom občas a vám docela přálo. V Ratibořicích jsem nikdy nebyla, takže díky za procházku a pěkné fotky. Zdravím 🌞

    OdpovědětVymazat
  2. Včera nás také sluníčko vytáhlo ven. Hani, děkuji za krásnou vycházku, tam to znám a tak jsem se ráda prošla i s Tebou ☺ ♥ ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný výlet jste měli ))
    A chápu ten předvelikonoční nákup. Zajíc je nádherný. Odkud je ?

    OdpovědětVymazat
  4. Hani,to jsou moc krásné fotky.Do Ratibořic bych se chtěla podívat,naposledy jsme tam byli s vnoučatama.My jsme také ve čtvrtek vyjeli i když počasí bylo takový všelijaký.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  5. Hanko, moc jsi mne potěšila, předně zajíců a zelených drobných věcí ( v tomto případě svíček ) není nikdy dost, a fotky nad splavem jsou moc pěkné, v Ratibořicích jsem byla vícekrát a mám na to hezké vzpomínky, když já tam u úlu pořád vidím tu mladinkou Libušku Šafránkovou.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Hani, krásná reportáž z výletu. A díky za osvětu, vůbec jsem nevěděla, že existuje nějaké herecké muzeum. Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  7. Haničko, taky jsem ve čtvrtek všeho nechali a vyrazili...
    Děkuji za krásnou procházku milým místem.
    A ty nákupy - zatím jsem odolala, ale...
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Hani, i my jsme jeli ve čtvrtek na výlet. Hezkých dnů je tak málo, proto je třeba každou takovou chvilku využít. Ratibořice neznám a moc ráda jsem se tam díky Tobě podívala. I pro mně je informace o hereckém muzeu nová.
    Měj hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  9. Omlouvám se, že z dnešního zajímavého příspěvku mě nejvíce zaujala fotografie splavu… je opravdu moc povedená- umělecká👍

    OdpovědětVymazat
  10. Moc hezký výlet. 🙂
    Přeji pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
  11. Ráda jsem se do Ratibořic u Tebe podívala - krásná procházka.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji za virtuální procházku. A k tomu zajíčkovi - člověk si musí udělat radost ❤️.
    Hezké těšení na jaro!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  13. Hani, zdravím. Moc hezké obrázky z mého milovaného místa. Do Ratibořic jezdím často a ráda. A zajíce jsem koupila taky... Měj se hezky a opatruj se. Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Hani to byl hezký výlet a díky Tvým fotografiím jsem se do těchto míst mohla po letech také znovu podívat. U Viktorčina splavu jsem focená ve svých jedenadvaceti letech...to už je tááák dávno. Děkuji za úžasnou podívanou. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  15. Haničko, děkuji za procházku. Moc ráda jsem se s tebou podívala na místa, kde jsem naposledy byla jako dítě. Drobnostem pro radost, bych také neodolala. Přeji ti hezký den. Iva

    OdpovědětVymazat
  16. Hani v Ratibořicích jsem byla předloni. Škoda že jsem nevěděla o hereckém muzeu. Ráda bych se tam podívala. Pro příště mám nový cíl.
    Pěkný nákup. Velikonoce se blíží.

    OdpovědětVymazat

Letem světem

  Trošičku jsem tvořila....   Posledního dubna jsem u dveří pověsila dávno vytvořenou dámu... Něco přečetla... Konečně jsem se známou trasou...