neděle 28. srpna 2022

Jen pár momentek z uplynulých dní

Pomalu, ale jistě končí prázdniny a léto si začne
oblékat trochu jiný šat.
Konečně i u nás zapršelo,ale nebyla to pohroma,
jako na jiných místech naší země.


                                             
Občas jsem sedla na kolo
a projela se víceméně známými místy.
Třeba k tzv. Slatinskému mostu ke kapličce.


Kaplička umístěná u Slatinského mlýna (za mostem na Panské cestě směrem na Havlovice) byla vystavěna roku 1694 knížetem Vavřincem Piccolominim, jako poděkování za vyváznutí v nebezpečí života. Dne 2. července 1694 jel kníže Vavřinec Piccolomini na poutní slavnost do Boušína. Most přes Úpu se prolomil a kníže s kočárem i koňmi propadl se mezi trámy a mostnice, kdež vězeti musel, až se lidé seběhli  a všem pomohli.  Nikomu ublíženo nebylo. Na památku byla postavena  kaplička s vylíčením této události. „

Na stránkách obce Slatina n.Úpou je možné si o kapličce přečíst i více.

 

Cestou zpět přes Červenou Horu jsem registrovala
neklamné už znaky přibližujícího se podzimu.
Jeřabiny.



Suším nějaké to kvítko, abych měla materiál
na nový věnec na venkovní dveře.


Včera tj. v sobotu jsme měli opět tu  naši

LOUTKOVOU ZAHRADU.

Trnuli jsme, zda vyjde počasí.
V noci z pátku na sobotu lilo jako z konve,
blýskalo se a hřmělo.
Ale dopadlo to a slunce se na nás z oblohy v sobotu smálo.

Měli jsme pozvanou loutkoherečku paní Pavlínu Kordovou
z LD Kordula Liberec.
Zahrála pohádky dvě a my jednu.
Pro děti byly nachystané dílničky
a nechyběla možnost zakoupit si občerstvení.







Odpoledne se vydařilo. Děti si to užily.

Mějte se moc hezky
a v příštím týdnu přeji pohodové vykročení do dalšího
měsíce tj. měsíce září.

Hanka

Těší mne vaše nakouknutí  na můj blog.



14 komentářů:

  1. A což teprve, jak to baví nás u tebe na návštěvě.
    Divadlo se jistě líbilo - děti jsou tak vděčné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Lezarts

    Nebe mělo pochopení pro tvořivé “lidičky” To je fajn, že vám ta akce vyšla!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, je dobře, že vám počasí vyšlo. Sobota byla zvláštní, já jsem na akci fotila i za deště, bylo to trochu jako aprílové počasí. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  4. Haničko, i já jsem zaznamenala ty jeřabiny - co naděláme... Ta kaplička je kouzelná!
    Krásně vám ta zahrada vyšla, v pátek to vypadalo hodně dramaticky asi všude.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, moc hezký článek, krásné momentky z přestavení. Jistě byli dětští diváci nadšení. Akce se vším všudy se povedla a to je prima. Podzim se blíží. To nezastavíme...tak ať je i pro tebe krásný a úspěšný.

    OdpovědětVymazat
  6. Tady naštěstí také žádné vodní neplechy nebyly, a zatím to vypadá, že zas na nějaký čas z nebe voda padat nebude.

    OdpovědětVymazat
  7. Hanko,.moc pěkný článek. Líbí se mi jak sušíš květinky. I to sušení je krásně dekorativní. Počasí vám na loutkovou zahradu opravdu přálo je vidět že všichni měli z toho odpoledne radost.

    OdpovědětVymazat
  8. Je prima, že se na vás usmívalo sluníčko, špatné počasí by se asi na návštěvnosti podepsalo.

    OdpovědětVymazat
  9. Hani, zdravím. Já podzim mám moc ráda, takže ho vítám a užívám si, že se blíží. Líbí se mě momentky z představení, to musela být hezká akce! Přeju příjemné dny, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné momentky Hani, je krása, jak si vše uchováváš a myslím, že moc hezky fotíš. :) Zaujalo mě zejména představení, které vypadá na super TRADIČNÍ AKCI!

    OdpovědětVymazat
  11. No veru, aj u nás už žiaria jarabiny, jeseň je tu ... Krásne dni!

    OdpovědětVymazat
  12. Měli jste štěstí na počasí a děti se určitě Hanko těšily z pohádek. Ty jeřabiny také u nás už dobře tři týdny hlásily ukončení prázdnin.

    OdpovědětVymazat

Tak ještě nějaká ta fotečka a nějaká ta větička

  Vnučka mi poslala ještě nějaké fotky a tak se s vámi o ně podělím. Dozvěděla jsem se i něco zpřesňujícího o malé Caroline. Pochází z polyg...