neděle 27. září 2020

Loučení

Září přineslo krásné dny babího léta.
Byl by hřích nejít do přírody.




Po dlouhé době jsem do lesa nešla jen tak,
nesbírala si pro sebe různé klacíky, šišky
na moje občasné tvoření.
Byla jsem na houbách.


Ať je to jak chce, 
stále platí, že po létě přijde podzim.
 A tak mám na dveřích podzimní přírodní věnec.
Jak dlouho vydrží ? Toť otázka.



A proč jsem dnes svůj příspěvek nazvala loučení ?
Ano, loučíme se s měsícem září,
měsícem, který si podává na rozloučenou ruku s létem a na uvítanou 
ji podá podzimu. 

Je to koloběh přírody.


Já, vlastně my jsme měli doma loučení ještě jedno.
Naše nejstarší vnučka Hanka včera odlétla za prací
zdravotní sestry do Saudské Arábie.
Dlouho jsem doufala, že si to rozmyslí, ale byl to její sen.

Udělala pro to všechno. Zvládla všechny zkoušky, testy ap.

Jenže proč zrovna tam ?

Já vím, je dospělá, ale přeci jenom to v sobě budu chvíli srovnávat.

Je to však její rozhodnutí a já ji mohu akorát tak popřát, aby se jí splnilo to, co očekává.


Přeji vám všem klidný zbytek neděle

a příjemný zítřejší sváteční den.

Za vaši návštěvu tady u mne moc děkuji.

Hanka




P.s. Intuice, stále nemám Tvoji adresu,
abych Ti mohla poslat Tvoji výhru. Prosím, pošli mi ji. 











25 komentářů:

  1. Výprava do lesa se vydařila, ten koš hub docela závidím ☺
    Vnučka si vybrala opravdu dalekou destinaci, tak ať se jí daří a její sen se splní ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, to je úroda hřibů, já dnes našla jednoho, ale vůbec jsem nehledala. Byli jsme také v přírodě, v pískovně zajížděli nadšenci terénních aut své modely.
    Co na to říct, na loučení s vnučkou, nezbývá než doufat, že si poradí a vy to vše přečkáte. To víš, vrací se doba, kdy se jde na zkušenou do světa, tedy vrátila se.

    OdpovědětVymazat
  3. V září jsme si ještě užili sluníčka a teplých dní. Podzim jsme přivítali vydatným deštěm a ochlazením, ale nevadí. Je to střídání ročních období a každé má svoje kouzlo. Deště je třeba, aby se doplnily zásoby vody v půdě a sluníčko ještě vyjde a jistě bude i hřát i když už ne takovou silou. Schováme sandály, vytáhneme boty na období ranních mrazíků, ale teplých dní. Čeká nás barevný podzim a na ten se můžeme ještě pořád těšit. Vnučce přeji ,aby to tam zvládla ve zdraví a její sen se splnil i když si myslím, že bychom ji potřebovali více tady. Zdravotních sester je pořád málo.Krásný zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem letos na houbách nebyla a tak Ti ten plný košík trochu závidím.
    Tvé vnučce přeji, aby se jí očekávání splnila.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotografie, moc se mi líbí podzimní věnec i příjemné zátiší. Nemůžeme vědět, co je pro naše bližní dobré a čím si potřebují projít. Tak snad brzy bude zas zpátky bohatší o zkušenosti .-) Krásné dny

    OdpovědětVymazat
  6. Podzimní věnec je opravdu krásný:)
    Přeji příjemné dny.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  7. Věnec je nádherný.
    Vnučce přeji splnění vytčeného cíle.

    OdpovědětVymazat
  8. Hezky napsaný článek. Zdravotníků je v dnešní době všude potřeba, sice nevím, proč Hanka jela zrovna tam, ale to někteří zdravotníci, i lékaři, dělají. Odjedou pryč, i když tady u nás je jich třeba. Mladý člověk možná někdy potřebuje zjistit, jak je to v cizině, aby se pak vrátil. Ale někdo tam zůstane. Jako babička bych to asi těžko rozdýchávala, ale je dospělá, tak o svém životě rozhoduje sama. Tak přeji vnučce, ale i tobě hodně sil a výdrže. Taky Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Hani, moc hezky napsané a ten věnec, to je nádhera. Tohle já neumím. Taky se mi nelíbí, když moje děti cestují do některých zemí, ale vzpomínám si na sebe, jak jsem taky hodně chtěla. Člověk někdy musí kouknout za plot, aby si uvědomil, kde je vlastně doma. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Haničko, dobře znám tvé pocity, jako máma jsem se taky musela několikrát loučit a opravdu mi nebylo do smíchu. Musíme to dětem přát, věřit v jejich rozum a intuici. Ty zkušenosti jsou k nezaplacení! Přeji vnučce, ať všechno vyjde.Naštěstí je doba, kdy o nich můžeme vědět třeba denně.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Vůbec tu necítím smutek, naopak naději a z fotek, kouzelně barevných radost a potěšení.
    Podzim vkročil ráznou nohou, ale určitě ještě přinese sluníčko, barvy a ohřeje nám tváře před zimou.
    Všechna loučení jsou smutná, když opouštějí hnízda ti mladí, leckdy i slzička ukápne, přesto přeji té krásné a sympatické blondýnce, ať je svět na ní hodný, vstřícný a hlavně, pevné zdraví.

    OdpovědětVymazat
  12. Hani,krásné fotky.Také jsme si užívali přírody,dokud bylo hezky a doufám,že ještě bude i v říjnu.Věnec je nádherný,chtěla bych si také vytvořit nějakou podzimní dekoraci.
    S rozhodnutím našich vnoučat nic neuděláme,ale chápu tě.Mě by to hodně rozhodilo.Ale je odvážná a obdivuji,že se rozhodla pro takovou zemi.Ale bude ji tam potřeba.
    Ať se ji tam daří a splní se ji sny,které má o životě v této vzdálené zemi.
    Měj hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
  13. Září uteklo jak voda a dnes je opravdu podzimně. Tak akorát sedět doma u krbu s teplým čajem a knihou.
    Vnučce přeji hodně sil. Je to holka odvážná.

    OdpovědětVymazat
  14. Věnec z těch materiálů které jsi volila ti vydrží hodně dlouho, cesmína, buxus i šípky krásně doschnou a květy rozchodníku časem můžeš vyměnit za něco jiného. A budeš ho mít s mírnými inovacemi i jako vánoční.

    OdpovědětVymazat
  15. Obdivuji moc pěkné věnce. Jsou vkusné a krásně podzimní. Můj obdiv má i vnučka, za kus odvahy vydat se do světa. Nejspíš se tam bude mít dobře,ale bude tak daleko od domova. Jedno se dnešním mladým nedá upřít. Odvaha a touha po poznání neznámého. Naše generace neměla ty možnosti a asi chyběla i ta odvaha.PŘEJI HODNĚ ŠTĚSTÍ A ÚSPĚCHŮ V TOM VZDÁLENÉM SVĚTĚ.

    OdpovědětVymazat
  16. Hani, věnec se Ti povedl, také bych si nějaký měla nachystat. :o) A vnučce přeji, ať se jí splní její sen a ať se jí v té vzdálené zemi daří.
    Měj pohodový sváteční den. D.

    OdpovědětVymazat
  17. Hani, i já doufám, že babí léto se nerozloučilo definitivně. Že tento víkend je jen ochutnávka toho, že podzim umí být i sychravý. ale věřím v pár ještě slunných dnů.
    Vnučce přeji, ať jí vyjde práce podle představ, a tobě krásné podzimní dny

    OdpovědětVymazat
  18. Září bylo krásné, vzhůru do října, podzim je skvělé období.
    Moje dcera takhle odjela na tři měsíce do Afriky a už je tam skoro čtyři roky. Děti mají otevřený celý svět, nám se stýská, ale věšet na krk se jim nemůžeme.

    OdpovědětVymazat
  19. Nádherná ilustrace podzimu. Krásný věnec na dveřích. Miluji barvy podzimu, tu nádhernou škálu barev, oranžové, hnědé, do červena a žluté. Letošní babí léto má nějaké nelibé skvrmy. Snad v říjnu ještě něco ukáže. Pěkný čas Haničce přeje jmenovkyně.

    OdpovědětVymazat
  20. Hani, hezky jsi to napsala a nafotila. Věnec se na dveřích krásně vyjímá.
    Vnučce přeji, ať se jí daří a je spokojená. Jako dětská sestra, dnes už ve výslužbě, jí moc fandím. U nás to dnes vypadá na parádní podzimní den. Hanka.

    OdpovědětVymazat
  21. Hani, krásné podzimní fotky. :)
    To loučení, to jsou těžké okamžiky. Nedivím se ti, že je ti z toho úzko, v některých zemích by ji člověk viděl raději, viď. Ale je dospělá, určitě šikovná a jistě to vše dobře zvládne. Držím pěsti.
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  22. Hani hezké ráno,úžasné fotky co mi udělaly rozhodně lepší den,ty pohladí fakt na duši.S vnučkou to úplně chápu,je to taková riziková země,nebo jak to říct neklidná a vím,že máš o ni strach.Tak ji přeji jen to dobré a snad se Vám brzy vrátí.Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  23. Hani, moc se mně líbí tvůj věnec, je nádherně podzimní. S vnučkou chápu ty obavy, taky bych je měla, ale je to její sen a tak si to musí vyzkoušet. Tak přeji hodně spokojenosti.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  24. Krásná podzimní atmosféra.
    Vnučce přeji hodně štěstí, zvolila si náročnou práci...

    OdpovědětVymazat

Hezké Velikonoce

 Přeji vám všem hezké pohodové svátky jara. Užijte si je ! Mějte se hezky ! Hanka