pondělí 7. září 2020

Už je to babí léto

Jakmile se začně rozchodník zabarvovat,
je to známka toho,
že léto předává na krátkou dobu štafetu
létu babímu a potom
už nastane čas podzimu.

Nedá se nic dělat, na naší zahrádce
už odchod pravého léta je místy patrný.



Ještě tu ale barevno je.

Pohled z balkónu stále moje oko těší.


Ale nedohlédnu tam, kde to nikterak teď vábné není.
Břečťan. 
Krásně dekorativně halil dlouhé roky zeď dělící
naše dvě terasy.
Jenže rostl,mohutněl, rostl,mohutněl....
Bylo třeba zasahovat, usměrňovat, stříhat.
Manžela to tedy vůbec nebavilo,
ani mne ne, ale konala jsem.
Ale už nechci a tak jsme se dali do jeho 
odstraňování.
Prorostl všude, kam se mu chtělo, bude nutná oprava
opěrné zdi. Ale nevadí. určitě to dáme.
Opravíme, lavičku natřu, nějaké kvítko u zdi zasadím.
A o jednu starost budu mít méně.


Takže o tomto byl převážně můj minulý týden.
Ale ne, pořád jsem ty kořeny, kořínky nedolovala.
V úterý jsem byla v Praze - žena bratrance
chtěla nakupovat v Ikea a nechtělo se jí jet samotné :-),
ve středu jsem měla dýchánek s kámoškami,
v pátek zkouška v loutkovém.
Utekly mi ty dny.

A už máme před sebou druhý zářijový týden.
Ach jo, jak to letí.

Přeji vám příjemné dny fakt už babího léta.
Mějte je klidné a přívětivé.

Hanka



21 komentářů:

  1. O tom jaký je břečťan prevít mi něco povídej. Máme jím ze tří stran porostlou chatu a nejen že mi leze do oken, ale cpe se mi i dovnitř chaty, někde si nalezl škvíru a furt mi leze v koupelně ze stropu. Navíc mi z něj hodně částí proschlo,ale koukala jsem že asi to letos nebylo nic nenormálního, po cestě jsem viděla dost takhle různě proschlých výsadeb břečťanu na plotech a zdech. No doufám že babí léto opravdu bude. Po tom podělaném roce kdy stálo počasí zaprd toho tepla a sluníčka bylo málo, takže hned vhupsnout do sychrava se mi moc nechce.

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, pořád máte zahradu hezky barevnou. Těším se na podzimní slunné dny, snad nějaké budou.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, to je hezký pohled na zahradu. Na rozdíl od Vendy mám pocit, že horka a sucha už bylo letos příliš a tohle dnešní počasí mi naprosto vyhovuje. Taky proto jsem šla na procházku a na nákup.
    Teď si dám melounovou kůru a budu v pohodě. pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Hani; to jsi měla akční týden )))
    A pohled na zahrádku máš krásný.

    OdpovědětVymazat
  5. Haničko, břečťanu jsem před lety počítala lístečky, jedtli roste. Roste a pořádně, manžel zatím neprotestuje a stříhá, já ho krotím...
    Más hezkou zahrádku!
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné Hani. Také mám na záhonu rozchodníky a už rozkvétají. Začínají kvést i trvalky - astry vysoké ( já jim říkám listopadky) a to jsou poslední květy podzimu, na které už většinou u nás padá sníh...Přeji Ti příjemné a pohodové dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  7. Přiznávám se, vrním.
    Venku je krásně a přiměřeně teplo, díky dešti a rose je vše tak krásně voňavé a pořád svěží.
    Tohle období mne nesmírně baví a mohlo by vydržet.
    Zahrádku máte moc krásnou, opečovanou, užívejte si sluníčko, pohodu, ještě bude pěkně.

    OdpovědětVymazat
  8. Zahrádka ti pořád ještě nádherně kvete. Já se těším na babí léto, doufám, že bude, zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  9. Venku už to voní podzimem a tvoje zahrádka je pořád rozkvetlá.Věřím,že nás čeká krásné babí léto.
    Měj hezké dny Hani

    OdpovědětVymazat
  10. Hani, máš tam krásné zázemí k bydlení. Jo, podzim už je tu, s tím nic nenaděláme. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsi mi neposlala adresu, abych mohla zaslat Tvoji výhru! :-)

      Vymazat
  11. Taky je pro mě rozkvétající rozchodník známkou toho, že se kvapem blíží podzim. Tak krásné dny a úspěšné břečťanové dolování... :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vím, co břečťan dokáže, nám obtočil celý kmen ořechu a plazí se i okolo něj, nejvyšší čas zasáhnout. Dozvěděla jsem se, že břečťan je také léčivá rostlina. Hani, přeji ti sluníčkové babí léto. Hela

    OdpovědětVymazat
  13. Hani, o břečťanu vím taky své, rozrůstá se potvora, kde ho člověk rozhodně nechce. A kde jsme ho i chtěli, tak tam se mu nechtělo. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  14. Hani, na zahrádce je stále co dělat. A ten břečťan opravdu vleze všude. Takže jeho odstraňování ti nezávidím, ale až se vše povede, bude to zase krásné zákoutí.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
  15. Hani, krásné to máš v tom babím létě. Má být hezky a tak ti přeji tak trochu pohody na zahradě (břečťan nezávidím, je to prevít).
    Krásný večer. Jitka

    OdpovědětVymazat
  16. Krásne babie leto. Ja bývam v bytovke ale raz keď budem mať domček tak chcem záhradu plnú kvetín.

    AUTUMN IS COMING...

    OdpovědětVymazat
  17. Radost k pokoukání. Krásná zahrádka.

    OdpovědětVymazat
  18. Tak odstraňování nezávidím a držím pěsti, ať to s tím břečťanem dobře dopadne. Ono to kolikrát vypadá na fasádě krásně, ale člověk se musí smířit s tím, že za krásu se platí a pak má holt po fasádě. Počkat, to mi zní jako nevydařená plastika nosu, sakra. :D

    OdpovědětVymazat
  19. Hani, krásná upravená zahrádka. To odstraňování je náročné, tak ať se daří a krásné babí léto.

    OdpovědětVymazat
  20. Nádherná zahrádka,kytičky snad všech barev.Překrásný.Moc pěkný zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat

Jen tak něco

  Teplé dny se změnily ve studené. Snad už víkend bude zase teplejší - říkají to meteorologové :-)- Ty hezké dny jsem využila k malým výletů...