středa 10. listopadu 2021

Asi nepřijede.....

 Asi na bílém koni nepřijede .... Martin

Na svatého Martina,
drže se synu, komína.



Husa o Martině nejpěkněji zpívá.

Půjde-li husa přes led o Martině, 
bude se po něm ještě dlouho procházet.

Od svatého Martina,
zahřeje jen peřina.

Dnem sv. Martina
u nás zima začíná.

Tolik pranostiky praví.

My máme Martiny dva. Syna a vnuka.

Sváteční oběd bude o víkendu,martiňáky upeču dnes.

Pořád se opakuji....

Jak ten čas letí.

Mějte hezký zbytek tohoto týdne,
mějte pěkný víkend.

Hanka

Díky za váš čas, který věnujete nakouknutí sem ke mně.



15 komentářů:

  1. To že nepřijel mi ale vůbec nevadí! Naopak, jsem ráda, protože ještě potřebuju uklidit na zahradě spadané listí. Potřebovala bych aby ani nepršelo abych na to mohla vytáhnout sekačku...

    OdpovědětVymazat
  2. Budou se ty pranostika nějak pozměnit, jako klima🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, gratulace Tvým Martinům k svátku! Díky za pranostiky, těch je opravdu hodně.
    Vychutnejte si svátešní oběd a užijte si krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, no posledních pár let k nám jezdí velmi sporadicky a většinou až v prosinci. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc se omlouvám za smazání původního komentáře, ale psala jsem ho na mobilu a on změnil slova na nesmysly...
      Kdy bylo u nás na sv. Martina bílo, už ani nepamatuji a že toho pamatuji dost. Bím, že nám tu jednou napadl sníh v době, kdy ještě bylo na stromech ovoce a zelené listí, ale to už je opravdu dávno. Uvidíme, co nám konec podzimu a letošní zima ještě předvede, protože předpovědi ze všech možných míst a hodně rozcházejí. tak se necháme překvapit. Já ale už teď se těším na jarní sluníčko. Měj se moc hezky a opatruj se.

      Vymazat
  6. Hani, zdravím. Taky mám jednoho Martina v rodině, nejmladšího syna. Tak vše nej k jejich svátku ! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Haničko, děkuji za pranostiky!
    Přeji krásnou oslavu a Martinům všechno nej! Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavé pranostiky.U nás v rodině a celém širším příbuzenstvu Martina vůbec nemáme.Rohlíčky jsem chlapům upekla,ale husa nebude.Nemusíme ji.
    Vám ať se Hani oslava vydaří.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  9. Martina v rodině nemáme, tedy vlastně jednoho v rodině, kterou syn vyženil.....A že byl ten letošní Martin opět nádherným dnem, i když u nás hodně foukalo. Zašli jsme si na výlet končící na zahradě a plán, nakrmit kočičky a hned jet domů se změnil v pohrabání posledního listí a posezení v křesílkách na sluníčku. Leč dneska už je hnusná mlha a větší zima.

    OdpovědětVymazat
  10. Ptala jsem se syna Martina, kde nechal bílého koně. Prý je ve stáji a bude rád, když tam ještě nějakou dobu bude. V Praze mi rozhodně sníh nechybí. Hani, užij si pěkný víkend 😉

    OdpovědětVymazat
  11. Hani,tak to nevyšlo,Martin na bílém koni nepřijel. Myslím si, že si sněhu užijeme i tak🥰

    OdpovědětVymazat
  12. V Itálii je sice svatý Martin na bílém koni vyobrazený, ale období jeho svátku je nazýváno “ léto svatého Martina”. V těch dnech bývá totiž většinou výjimečné teplo. Někdy to vyjde, někdy se o chlup posune nebo předsune , letos to vyšlo a ještě před 3 dny jsme měli 21 stupňů - a nebydlím na jihu (tam bylo ještě o pár stupňů víc ) .

    OdpovědětVymazat
  13. Tak k nám taky nepřijel....možná je to jedině dobře))))

    OdpovědětVymazat
  14. Hani, Martina na bílém koni jsem neviděla už léta, ale když byli děti malé, občas přijel. Jinak husička byla dnes a chutnala.
    Pranostiky neznám a líbí se mi, hlavně ta s tou peřinou. U nás se už pěkně ochladilo. :o)
    Přeji fajn víkend. D.

    OdpovědětVymazat

Letem světem

  Trošičku jsem tvořila....   Posledního dubna jsem u dveří pověsila dávno vytvořenou dámu... Něco přečetla... Konečně jsem se známou trasou...