úterý 2. listopadu 2021

Listopad

Když na Dušičky jarní počasí panuje,
příchod zimy to oznamuje. 

Teplý říjen- studený listopad.

Když krtek v listopadu ryje,
budou na Vánoce létat komáři.

Tak pranostiky praví.

A zrovna dnes na Dušičky je den opravdu dušičkový.

Zmizela modř nebeská, je (alespoň u nás) mokro, šedivo,
prostě dušičkově.




Ale když se ohlédnu zpátky,
tak byly hezké dny - plné barevných podzimních tónů,
jak to jen příroda umí.




Obě poslední neděle jsem měla ve znamení naší
Rolničky.

Zahájili loutkáři z Jaroměře...



A včera diváci zatleskali našim Broučkům...


Loutkové představitelce Janinky jsem ušila nový šat
a kamarádce uháčkovala hračky pro vnoučátka.

S listopadem přichází čas brzké odpolední tmy,
je to čas, kdy budeme více doma,
čas, ve kterém začnou proletovat zimní vůně.

Hezký první listopadový týden !

Hanka

Díky za vaše zastavení !
Těší mne to.



 

19 komentářů:

  1. Hani, milý příspěvek - s pranostikami,podzimní přírodou a loutkami. Janinka je fešanda v nových šatech a chobotnice s číčou taky. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Krtek mi reje na zahradě i přes zimu. Jen v době kdy není tak - 10°C a zem tak promrzlá, že mu nejde. Jinak tu mám v době, kdy je navlhlo a dobře se hrabe, hromady jak kráva..... už tady mám asi sedm krtkoplašů a otravuje pořád. Soused vždycky chytře nacpe u nich do děr nějaký bouchačky, a ten hajzl se nastěhuje k nám.... a nedá se vypudit a nedá. Janinka má moc hezké šatečky!

    OdpovědětVymazat
  3. Moc se mi líbí dekorace s jehličím, na to jsi mistr. Barevné kabátky podzimu rychle mizí a nastane čas šedých dní. Ale i to je potřeb. Příroda si chce odpočinout. My si to krásné, co nám v posledních dnech nabídla odneseme ve fotografiích. Loutkové divadlo jsem jako dítě moc nemilovala, možná proto, že ty loutky bývaly spíše strašidelné, ale jak koukám na vše loutky, tak jsou kouzelné. Karafiátovy broučky jsem milovala, tu knihu jsme dlouho měli doma, nevím, kam zmizela. Byla nádherně ilustrovaná. Janinka má moc pěkné šatičky a ty hračky, které vyrábíš jsou jedinečné, krásné, milé. Přeji ti hezký den, i když jsou teď ty dušičkové.

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, u tebe se stavit je radost. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Jak jsem psala několikrát; škoda, že bydlíš tak daleko))hned bychom s Loli na vás šly)))

    OdpovědětVymazat
  6. Hanko, letošní podzim nám příroda nabídla opravdu nádherný. Ještě víkend byl skvělý, ale teď už začíná být pošmourno, mlhy, vítr, prostě dušičkově, a to ráda nemám. Tvoje tvoření je krásné, děti budou mít určitě obrovskou radost. Měj se hezky 😀

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem zvědavá,jak se pranostiky naplní.Říjen byl krásný a plný barev.
    Hrát s loutkama pro děti je krásná práce a je vidět,jak máš k nim blízko,krásně je i oblékneš.A háčkování pro kamarádku je také moc krásné.Jsi šikovná.
    Hani,měj hezké listopadové dny

    OdpovědětVymazat
  8. Hani, děkuji za pranostiky, nahlédnutí do přírody i divadla. Hrajete Broučky - na nich jsem vyrostla já i moje děti, milujeme je dodnes...
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Hezké fotografie i krásný článek včetně pranostik. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tyhle pranostiky si musím zapamatovat. Vůbec je neznám.

    OdpovědětVymazat
  11. Hani, moc hezký příspěvek a krásné tvoje tvoření. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Hani,
    hned jsem si ty pranostiky zapsala, ty se mi budou hodit v práci:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Je pravda, že to krásné počasí skončilo tak rychle, jako když utne.
    Janinka má moje sympatie! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Hani, ráda jsem nakoukla a přestože je listopad Přeji pohodové dny prožité ve zdraví 🍀

    OdpovědětVymazat
  15. Některé pranostiky vubec neznám....

    OdpovědětVymazat
  16. A listopad je studený, tuhle pranostiku jsem neznala. Broučky ano, ale od mala mi je u nich smutno.
    Přeji hezké dny. J.

    OdpovědětVymazat
  17. Hani, hezké povídání i fotky. A postavičky broučků jsou úžasné, Janinku jsi hezky oblékla.
    A hračky pro děti se Ti také moc povedly, jsi holka šikovná, tvořivá.
    Měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  18. To vyzerá, že máš krásny november :) Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat

Jen tak něco

  Teplé dny se změnily ve studené. Snad už víkend bude zase teplejší - říkají to meteorologové :-)- Ty hezké dny jsem využila k malým výletů...