úterý 14. června 2022

Podkrkonošské Pompeje

Hrad Vízmburk - říká se mu podkrkonošské Pompeje.
A taky se říká, že dvakrát nevstoupíš do jedné řeky.
Ale  já tak učinila.
Minulý týden jsem dvakrát toto místo navštívila.
Ve středu s kamarádkami coby malý výlet,
v sobotu s kolegy loutkáři jsme na Dni pro děti
zahráli naše představení.

Už jednou jsem vás na tento hrad zavedla.
Ale to jsem ještě dávala příspěvky na Blog.cz.
Zmizel Blog, zmizely fotky a já se rozhodla nechat to tak,
bez fotodokumetace. 

Vůbec to nevadí, protože v současné době doznal hrad
ještě lepší podoby.



Nejstarší opevněné sídlo v Čechách

Tajemnou a pověstmi opředenou zříceninu hradu Vízmburk naleznete při červené turistické značce z Červeného Kostelce do obce Havlovice. Zřícenina hradu je umístěna na skalnatém ostrohu nad levým břehem řeky Úpy, 3 kilometry od Červeného Kostelce. Hrad patřil k nejstarším opevněným sídlům v Čechách. Byl založen před rokem 1279 známým Tasem z rodu erbu Třmene, který byl významným dvořanem za vlády Přemysla Otakara II. a vůdcem odboje proti Braniborům. V roce 1447 začali hrad plenit Slezané, v roce 1553 byl již však pustý. Za mnohá a mnohá staletí se nad zříceninami nakupily vrstvy půdy a lesní porost.

 

Archeologický výzkum

Až archeologický výzkum v 70. letech 20. století znovuodkryl celé hradiště a hrad byl opět na světě. Hradní zdivo bylo budováno z bílého pískovce z nedalekých lomů v lese nad Podhradím.


Za současnou podobou hradu je spousta a spousta práce.
 Tak pojďte nahlédnout.












K vidění je toho tam hodně, taktéž i k přečteni.
A nechybí ten, kdo znovuobjevení hradu zasvětil část svého život.
Prof, Hejna, rodák z blízké Úpice.


 
Bližší informace jsou k nalezení na netu. Jak jinak.

A že se tady stále něco děje, je patrné na následujících fotečkách.
sobota 11. 6. t.r.

SKÁKAVÁ PRINCEZNA, tak se jmenovala naše pohádka.




Takže pokud se budete někdy toulat krajem Boženy Němcové .......

.......vím, že Ratibořice lákají, ale toto místo za návštěvu taky stojí.
Mějte se hezky !
Hanka

Díky za nakouknutí na můj blog.




16 komentářů:

  1. Hanko,děkuji za krásnou procházku do historie.

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, moc pěkná reportáž, ač jsem byla často blízko, na hradě jsem nebyla a tak až nyní, s tebou. Měli jste hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. U nás je tolik krásných míst a tvoje fotky to jen dokazují. Měj se hezky Hani.

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, moc ráda jsem se podívala. O hradu vím, ale nikdy jsem tam nebyla.
    Měj příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Marta Dupkalová15. června 2022 v 1:58

    Waw, naozaj veľmi pekne prezentovaný hrad - krásne miesto!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Hanko, také jsem se ráda podívala. Máme to dost z ruky, takže návštěva asi nebude. Díky, moc pěkné fotky 😉

    OdpovědětVymazat
  7. Hani, díky za krásnou reportáž z místa, které neznám. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  8. Náhderná reportáž . Ještě jsem tam nikdy nebyla, ale pokud budu mít příležitost, určitě se na naše Pompeje zajedu podívat. Chudobka

    OdpovědětVymazat
  9. Marcela Nordic Passion16. června 2022 v 4:39

    Hani, misto neznam, ale podle fotek by mi urcite nevadilo zavitat tam 2x po sobe:-). M.

    OdpovědětVymazat
  10. Hani to jsou úžasné fotografie a perfektní reportáž. Líbí se mi hrad a zaujaly má ty loutky. Jsou nádherné. Místo tajemné, které neznám, ale určitě by se mi to líbilo. Děkuji moc a přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Veliký respekt před takovými nadšenci, kteří zachraňují staré stavby i před takovými, kteří třeba loutkami zpříjemňují život ostatním.

    OdpovědětVymazat
  12. Díky za krásný virtuální výlet! :)

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělé místo. Tady to také neznám. Skákavá princezna se dětem jistě líbila.

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné místo. Obdivuju nadšence, kteří tohle dokážou. A vy potom můžete hrát pro děti v takovém prostředí. Paráda!

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkné a poučné místo. Ostatně, blog.cz jsou taky takové Pompeje, které zasypal materiál po velkém výbuchu :-).

    OdpovědětVymazat
  16. Mam na to misto spoustu vzpominek ale tenkrat opravy teprve nesmele zacinaly, je krasne videt kam pokrocily.

    OdpovědětVymazat

Tak ještě nějaká ta fotečka a nějaká ta větička

  Vnučka mi poslala ještě nějaké fotky a tak se s vámi o ně podělím. Dozvěděla jsem se i něco zpřesňujícího o malé Caroline. Pochází z polyg...