neděle 10. prosince 2023

Šrám

 Na letošním adventu je u nás v rodině šrám.
V  pátek jsme dali poslední sbohem
mamce naší snachy od staršího syna.

Je to vždycky smutná záležitost.

Jenže nic na tom člověk nezmění.

Život musí jít dál. 

..................................


Všechno má to svoje.
Občas závidím možnosti např. kulturního vyžití
ve větším městě.
Jenže, když prožiju chvíli jako dnes dopoledne,
přejde mne to a jsem ráda, že žiju tady u nás na kopci.
Blízko přírodě, blízko lesa........................

Už je to nějaký ten rok zpátky, co mladší syn
vyrobil krmelec a postavil ho v nedalekém lese.
Krmelec stále slouží.  


O návštěvníky není nouze.

Doslova pohádkový obraz.



Tady si člověk vyčistí hlavu, zklidní mysl.


Jen si ale nesmí říkat : změknou, nezměknou.......
Letos mám perníčky stále ne ve stavu, jako jindy.
Mají ještě týden, kdy se ocitnou v pytlíčku a budou součástí
vstupenky na naše předvánoční představení.
No, snad si dětičky na nich zoubky nevylámou.



Jeden je hotový, snad i ten druhý bude hotový včas.


Zimní ráz krajiny u nás stále je.

Ale těžko říci co udělá avizované oteplení.

Mějte  pohodové odpoledne druhé adventní neděle !

Mějte poklidné dny !

Hanka


 

18 komentářů:

  1. Hanko, fotky z lesní procházky jsou opravdu pohádkové. U nás už sníh není, teplo a déšť udělaly své, zůstal jen marast. Minulá neděle měla tu správnou vánoční atmosféru, teď je to docela smutný pohled. Měj se hezky, moc zdravím 🎄😉

    OdpovědětVymazat
  2. Lezarts
    Na zátiší se srnkami je opravdu hezký pohled. Tady už sněhu kvapem ubylo, sice to byl poetický pohled hlavně, když jsem nemusela ven a odklízet sníh.
    Hezký dárek pro zahřátí!
    Přeji Ti, ať perníčky dělají radost stejně, jako představení všem návštěvníkům🤶🏻.

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, moc krásné fotky a luxusní perníčky. Radost udělají určitě i nezměklé. U nás už sníh téměř roztál. Měj pohodový další adventní týden.

    OdpovědětVymazat
  4. Život občas přinese i ty smutné zprávy.
    Přeji poklidné pokračování adventu. Fotky máš krásné a perníčky budou určitě moc chutnat.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, ty nezahálíš ani chviličku...
    Po rozloučení by mi taková procházka přišla určitě vhod, z lesa máš krásné fotky!
    Perníčky udělají radost, šál je nádherný!
    Přeji pokud možno hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Hani,opět si byla pilná.Perníčky máš krásně nazdobené a šál je nádherný.Mám je ráda a uháčkovala jsem si jich několik,ale také pro sestry.
    Fotografie z přírody dokazují,že ji máš kolem sebe a je tam krásně.
    Já tady v tom moc spokojená nejsem.Bydlím naštěstí v malém sídlišti a sice při výjezdu z města,ale není tady kam jít.Samá silnice a dálnice.Tak musíme za město a začíná být čím dál větší problém manžela někam vytáhnout.Tak se těším na jaro až budu moci na kole.
    Měj hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
  7. Člověk si na procházce lesem utříbí myšlenky a po rozloučení s blízkou osobou je taková procházka jako lék. A když ještě narazí na život, kterému pomáhá syn, je to opravdu balzám na duši. Krásné šátky. I když perníčky nezměknou hned, nevadí. Děti si je nechají na památku a pak najednou budou měkké.Hanko, příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Hani, mně odešel tatínek 23.prosince doma pod stromečkem - v noci na 23.usnul a už se neprobudil. Takže každé vánoce stín...... a jak píšeš, příroda je opravdu léčitelka, každá procházka vyčistí mysl. Přeji, aby zbytek adventních dnů se nesl v klidnějším a radostnějším rozpoložení. Z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
  9. Marcela - Nordic Passion11. prosince 2023 v 10:04

    Hani, mylsim, ze mit pobliz les je k nezaplaceni. Mivala jsem jako mala, ted ne a chybi mi to stale. Pekne adventni dny. M. PS: At pernicky zmeknou:)

    OdpovědětVymazat
  10. Hani i já bydlím kousek od lesa a les mi moc pomáhá, ve všem... Krmelec moc kouzelný, zrovna tak jako šál a děti perníčky snědí, mají ještě dobré zuby :o). Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  11. Oteplení spolu s deštěm, udělalo to, že u nás přes noc zmizel skoro do mrtě veškerý sníh. Víš kde já si paradoxně vyčistím hlavu? právě v tom pražským ruchu..... ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Vija
    Les má léčivé účinky, tvé fotky jsou pohádkové. Smál se povedl. Perníčky hezky zdobené. Měj pohodové dny, Hani. J.

    OdpovědětVymazat
  13. Takové šrámy prožívá každý den mnoho rodin, uvědomila jsem si to ale až v době, kdy jsem začala se seniory pracovat. Jen během letošního adventu mi odešlo pět klientek...
    Moje perníčky letos stávkovaly, stačilo je ale nechat den dýchat na plechu v kuchyni, a bylo po starostech :).

    OdpovědětVymazat
  14. To je život ... Ale s dobrou rodinou, priateľmi a samozrejme medovnickami sa aj tie ťažké chvíle ľahšie zvládajú ...

    OdpovědětVymazat
  15. Hani, jak píšeš, život musí jít dál. Taky jsem se před nedávnem musela vyrovnat se ztrátou toho nejbližšího a zůstala jsem sama.
    Obrázky z lesa jsou kouzelné, opravdu jako z pohádky. Háčkovaný šátek se povedl.
    A perníčky snad nakonec taky změknou....
    Klidnou adventní neděli. Hanka

    OdpovědětVymazat
  16. Hani, Potěšila jsi mě moc hezkými fotografiemi. Také mám ráda přírodu a jsem ráda, že ji mám poměrně blízko. Také zrovna prožíváme ne zrovna lehké období, ale doufám, že se vše v dobré obrátí. Přeji Tobě i celé rodině krásné a spokojené Vánoce.

    OdpovědětVymazat
  17. Mám to stejně jako ty, ráda se občas "kulturně" vyžiju, ale v přírodě dokážu nakonec najít mnohem větší klid a stav, kdy je mi strašně dobře... a zátiší "zasněžený krmelec se srnkou" je top! Krásné svátky vám všem a klid těm, co už s námi nemůžou být... Katka

    OdpovědětVymazat
  18. Hanko, když někdo odejde, je to smutné. když odejde před vánoci, je to ještě smutnější. Prostě to tak je a je fakt, že na to se nikdy nezapomene.
    Krmelec je pěkný, zvláště, když je využívaný. Jsem z města, ale přírody tu máme okolo dost. Zrovna dnes jsem psala na blog, že nám chodí po celý rok pod okno zajíčci, pasou se tu, ve dne i v noci, kdy nechodí pejskaři. Dáváme jim mrkvičku a jsme moc rádi, když se zastaví. Kousek máme lesopark, tam jsou veverky, sojky, dokonce tu byli i divočáci.
    Perníčky jsem letos nedělala, ale napečíno mám dost. Zase se budu divit, odkud se berou kila navíc.
    Měj pohodový vánoční čas.

    OdpovědětVymazat

Jen tak něco

  Teplé dny se změnily ve studené. Snad už víkend bude zase teplejší - říkají to meteorologové :-)- Ty hezké dny jsem využila k malým výletů...