neděle 2. června 2024

Chalupění

 Radeč je malá obec, která patří k našemu městu.
A v té obci z bývalých chlévů vzniklo, díky několika nadšencům, muzeum.
Na přilehlém prostranství bývají různé akce
jako třeba dny s řezbáři. Chodím tam okukovat, 
ale do prostor muzea jsem tento týden nahlédla poprvé.
A opět to bylo odpoledne s kamarádkami.



 
Čekala nás prohlídka, která trvala hodinu a půl.

Vystavovaná zemědělská technika časů minulých zabírá
hodně plochy. Plusem bylo, že průvodce, který nás provázel
byl z rodiny, která tady ve městě původně vlastnila
tu naši Dřevěnku. A vlastně až tak dávno to není.
Takže ohledně těch strojů to nebyl naučený výklad, ale bylo
jasné, že s mnoha stroji  tento pán přišel ve svém životě do přímého styku.








 Rozhodně sem nedávám vše, co se k focení v této části nabízelo,  to bych vás zahltila.

K vidění tu bylo i něco jiného.








Je tady toho opravdu hodně. Dětský koutek, místnost s betlémy,
společenská místnost .........







Viděly jsme toho opravdu hodně a já jsem ráda, že si mohu
v sobě odškrtnout, že jsem konečně prostory uvnitř viděla.

Mějte hezké nedělní odpoledne
a příjemné další dny už měsíce června.
Hanka

Moc děkuji za vaši návštěvu tady u mne.






13 komentářů:

  1. Hanko, prohlídka byla určitě moc pěkná, to je vidět z tvých fotek. Já bych možná dala přednost samostatné prohlídce bez výkladu, ale to je jen názor. Za fotky díky, určitě by se mi tam také líbilo. Měj se hezky, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé nakouknutí do minulosti)))
    P.S.Už jsem se začetla do knihy od vnučky. Moc se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  3. Muzeum je zajímavé a ráda taková místa navštěvuju. Vždy vzpomínám na babi a dědu. Ach, jak ten čas letí a my stárneme.

    OdpovědětVymazat
  4. Hanko,v muzeu bylo dle fotografií na co koukat a následně přemýšlet.

    OdpovědětVymazat
  5. Hani, moc zajímavá expozice. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Hezké muzeum. Tady je podobné muzeum v Kravařích u České Lípy - Vísecká rychta.Je tam také vše od domácnosti po hospodářství a různá řemesla. Mám taková muzea ráda a vracím se vzpomínkami do dětství, protože mnoho těch různých nástrojů i vybavení domácnosti, dílen i z hospodářství si z mládí pamatuji.

    OdpovědětVymazat
  7. Hani, děkuji za reportáž, to je moc milé muzeum!
    Přeji hezké dny snad už se sluníčkem. Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Mám taková muzea ráda. Vystavené předměty mluví samý za sebe, neni potreba číst hromady textu. I když 1,5 hodiny je docela dost, to není ani na zámcích. Ale pokud průvodce vypráví i historky že života, je to zajímavější. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  9. Lezarts
    Děkuji za ukázku, jen jsem si uvědomila, že už hodně pamatuji. Většinu hospodářského náčiní znám ještě v akci:-)))

    OdpovědětVymazat
  10. Hani, tak tohle neznám a jistě si najdeme čas na návštěvu, až zas poijedeme do oblíbeného místa u Adršpachu. Díky za tip. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  11. Hani, děkuji za nakouknutí do muzea. Snad se tam někdy podívám.
    Měj se krásně. Jana

    OdpovědětVymazat
  12. Haničko, díky za pěkné foto a dobrý nápad, kam na výlet. M.

    OdpovědětVymazat
  13. Marcela - Nordic Passion16. června 2024 v 1:48

    Expozice zajimava, Hani, mam takova mista rada, hezkou nedeli, M.

    OdpovědětVymazat

Okurková sezóna

  Je okurková sezóna.  Dovolené jako takové jsem už odpískala, výšlapy s kamarádkami přes prázdniny se nekonají, takže co ? Čtu. Sem tam něc...